Apple CarPlay Troubleshooting - Rozwiązania najczęstszych problemów

Wszystkie Nawigacje z serii AIO-5 i AIO-6 są wyposażone w najwyższej klasy komponenty i używają najbardziej zaawansowanych protokołów łączności, aby zapewnić płynne i bezproblemowe wyświetlanie obrazu poprzez Apple CarPlay. Jeżeli Twój telefon często się rozłącza, a połączenie jest niestabilne, prawdopodobnie występuje problem w połączeniu. Sprawdź te kroki i porady, aby poprawić swoje połączenie.

1. Zakłócenia w otoczeniu

Zewnętrzne czynniki takie jak silne fale radiowe, linie wysokiego napięcia lub inne zakłócenia mogą zniekształcać lub blokować sygnał i prowadzić do błędów w połączeniu Apple CarPlay. Jeżeli jesteś na obszarze z dużą ilością zakłóceń, sprawdź, czy po zmianie miejsca problem ustępuje.

2. Tryb oszczędzania baterii na Twoim iPhonie

Tryb oszczędzania baterii ogranicza procesy w tle i może powodować częste rozłączanie. Upewnij się, że jest on wyłączony.

Aby wyłączyć tryb niskiego zużycia energii:

Ustawienia > Bateria > Tryb niskiego zużycia energii

3. Pasmo 5 GHz

Pasmo 5 GHz używane do połączenia iPhone'a z AIO-5 jest szybsze i przesyła więcej informacji niż 2.4 GHz, ale jest mniej stabilne.

Dlaczego zmiana na 2.4 GHz może poprawić funkcjonowanie Apple CarPlay:

  • Zwiększony zasięg: Pasmo 2.4 GHz ma większy dystans działania.
  • Silniejszy sygnał przez przeszkody: Sygnał 2.4 GHz zachowuje większą stabilność po przebiciu przez ściany czy inne przeszkody.
  • Większa kompatybilność: 2.4 GHz to technologia wspierana przez większą ilość urządzeń.

Aby przełączyć na 2.4G przejdź do CarLink (na głownym ekranie) > Ustawienia > Użyj 2.4G AP

Przełączenie na pasmo 2.4 GHz uniemożliwi korzystanie z trybu 60FPS. Ekran może być mniej responsywny, a animacje mniej płynne.

4. Wyłącz usługi lokalizacyjne dla sieci i poł. bezprzewodowych

Przez ostatnie lata intensywnego rozwoju Apple CarPlay użytkownicy zauważyli, że wyłączenie tej funkcji może poprawić działanie bezprzewodowego Apple CarPlay.

Aby wyłączyć, przejdź do: Ustawienia > Prywatność i Bezpieczeństwo > Usługi lokalizacyjne > Usługi systemowe. Tutaj znajdziesz opcję "sieci i poł. bezprzewodowe". Wyłącz tę opcję.

Obecnie nie są znane żadne negatywne skutki wyłączenia tej opcji.

5. Niedawna aktualizacja systemu

Aktualizacje iPhone'a mogą resetować niektóre ustawienia. Po aktualizacji sprawdź swoje ustawienia.

6. Łączenie z "CHIGEE-XXXX" zamiast z "CHIGEE-XXXX-le"

"CHIGEE-XXXX" jest używane do łączenia z Apple CarPlay i Android Auto. "CHIGEE-XXXX-le" służy wyłącznie do połączenia iOS ANCS (tylko powiadomienia). Upewnij się, że gdy łączysz swój telefon przez Bluetooth, wybierasz "CHIGEE-XXXX", a nie "CHIGEE-XXXX-le".

"XXXX" reprezentuje 4 cyfry nazwy Twojego urządzenia.

Inne potencjalne rozwiązania problemów z łącznością

Jeżeli kroki powyżej nie pomogły z połączeniem, spróbuj te kroki:

  • Zrestartuj Twojego iPhone'a i AIO-5, aby wyczyścić pamięć tymczasową i tymczasowe błędy.
  • Zaktualizuj system iOS do najnowszej wersji w Ustawienia > Ogólne > Aktualizacja.
  • Zmień widoczną nazwę swojego telefonu (niektóre znaki specjalne i symbole powodują problemy z łączeniem).

Warto pamiętać, że Apple CarPlay nie jest systemem stworzonym przez CHIGEE. Jego Deweloperem jest Apple. Pomimo tego, że nasi inżynierowie nieustannie optymalizują AIO-5, większość wad tkwi po stronie systemu CarPlay. 

Zalecamy szukania rozwiązań na oficjalnej stronie wsparcia Apple: https://support.apple.com/