Apple CarPlay Troubleshooting - Rozwiązania najczęstszych problemów
Wszystkie Nawigacje z serii AIO-5 i AIO-6 są wyposażone w najwyższej klasy komponenty i używają najbardziej zaawansowanych protokołów łączności, aby zapewnić płynne i bezproblemowe wyświetlanie obrazu poprzez Apple CarPlay. Jeżeli Twój telefon często się rozłącza, a połączenie jest niestabilne, prawdopodobnie występuje problem w połączeniu. Sprawdź te kroki i porady, aby poprawić swoje połączenie.
1. Zakłócenia w otoczeniu
Zewnętrzne czynniki takie jak silne fale radiowe, linie wysokiego napięcia lub inne zakłócenia mogą zniekształcać lub blokować sygnał i prowadzić do błędów w połączeniu Apple CarPlay. Jeżeli jesteś na obszarze z dużą ilością zakłóceń, sprawdź, czy po zmianie miejsca problem ustępuje.
2. Tryb oszczędzania baterii na Twoim iPhonie
Tryb oszczędzania baterii ogranicza procesy w tle i może powodować częste rozłączanie. Upewnij się, że jest on wyłączony.
Aby wyłączyć tryb niskiego zużycia energii:
Ustawienia > Bateria > Tryb niskiego zużycia energii
3. Pasmo 5 GHz
Pasmo 5 GHz używane do połączenia iPhone'a z AIO-5 jest szybsze i przesyła więcej informacji niż 2.4 GHz, ale jest mniej stabilne.
Dlaczego zmiana na 2.4 GHz może poprawić funkcjonowanie Apple CarPlay:
- Zwiększony zasięg: Pasmo 2.4 GHz ma większy dystans działania.
- Silniejszy sygnał przez przeszkody: Sygnał 2.4 GHz zachowuje większą stabilność po przebiciu przez ściany czy inne przeszkody.
- Większa kompatybilność: 2.4 GHz to technologia wspierana przez większą ilość urządzeń.
Aby przełączyć na 2.4G przejdź do CarLink (na głownym ekranie) > Ustawienia > Użyj 2.4G AP
ⓘ Przełączenie na pasmo 2.4 GHz uniemożliwi korzystanie z trybu 60FPS. Ekran może być mniej responsywny, a animacje mniej płynne.
4. Wyłącz usługi lokalizacyjne dla sieci i poł. bezprzewodowych
Przez ostatnie lata intensywnego rozwoju Apple CarPlay użytkownicy zauważyli, że wyłączenie tej funkcji może poprawić działanie bezprzewodowego Apple CarPlay.
Aby wyłączyć, przejdź do: Ustawienia > Prywatność i Bezpieczeństwo > Usługi lokalizacyjne > Usługi systemowe. Tutaj znajdziesz opcję "sieci i poł. bezprzewodowe". Wyłącz tę opcję.
Obecnie nie są znane żadne negatywne skutki wyłączenia tej opcji.
5. Niedawna aktualizacja systemu
Aktualizacje iPhone'a mogą resetować niektóre ustawienia. Po aktualizacji sprawdź swoje ustawienia.
6. Łączenie z "CHIGEE-XXXX" zamiast z "CHIGEE-XXXX-le"
"CHIGEE-XXXX" jest używane do łączenia z Apple CarPlay i Android Auto. "CHIGEE-XXXX-le" służy wyłącznie do połączenia iOS ANCS (tylko powiadomienia). Upewnij się, że gdy łączysz swój telefon przez Bluetooth, wybierasz "CHIGEE-XXXX", a nie "CHIGEE-XXXX-le".
"XXXX" reprezentuje 4 cyfry nazwy Twojego urządzenia.
Inne potencjalne rozwiązania problemów z łącznością
Jeżeli kroki powyżej nie pomogły z połączeniem, spróbuj te kroki:
- Zrestartuj Twojego iPhone'a i AIO-5, aby wyczyścić pamięć tymczasową i tymczasowe błędy.
- Zaktualizuj system iOS do najnowszej wersji w Ustawienia > Ogólne > Aktualizacja.
- Zmień widoczną nazwę swojego telefonu (niektóre znaki specjalne i symbole powodują problemy z łączeniem).
Warto pamiętać, że Apple CarPlay nie jest systemem stworzonym przez CHIGEE. Jego Deweloperem jest Apple. Pomimo tego, że nasi inżynierowie nieustannie optymalizują AIO-5, większość wad tkwi po stronie systemu CarPlay.
Zalecamy szukania rozwiązań na oficjalnej stronie wsparcia Apple: https://support.apple.com/