4400km po Europie z CHIGEE AIO-6
Są wyjazdy, które po prostu zostają z tobą na zawsze. My wyruszyliśmy w ośmiodniową trasę motocyklową z Polski aż na Korsykę – ponad 4400 kilometrów asfaltu, serpentyn i widoków, które zapierają dech w piersiach. Przez Austrię, Alpy i promem na francuską wyspę. W tym blogu opisujemy nasze wrażenia i pokazujemy, jak urządzenia CHIGEE ułatwiają podróżowanie bez stresu.
Start - Toruń
W trasę ruszyliśmy na dwa motocykle:
- BMW R1250GS Adventure - wyposażone w AIO-6 LTE z bazą BMW, kamerami i matowym szkłem ochronnym.
- Honda CB500X - z zestawem AIO-5 Lite zamontowanym na poprzeczce ADV + pilot CG Pro.
Pierwszy dzień to głównie autostrady – ponad 950 kilometrów. Przejazd z Polski aż do Alp ze średnią prędkością ok. 110 km/h przebiegł nam spokojnie i bez przygód.
Großglockner – najwyższy punkt naszej trasy
Zatrzymaliśmy się na słynnej platformie Kaiser-Franz-Josefs-Höhe w Austrii. Widok na lodowiec Pasterze i szczyt Grossglockner (3798 m n.p.m.) po prostu przepiękny. Warto było zboczyć z głównej trasy – takie momenty zostają na długo.
Prom Livorno – Bastia
Po przelocie przez Włochy wsiedliśmy z motocyklami na prom z Livorno do Bastii. Kilka godzin spokoju, zachód słońca nad Morzem Tyrreńskim i planowanie kolejnego odcinka trasy – idealna chwila na odetchnięcie.
Korsyka – zakręty marzeń
Dzień spędzony na Korsyce to był czysty fun. Objechaliśmy całą wyspę w 3 dni, droga była kręta i przyjemnie się jechało. Choć trzeba przyznać że nawet po rozebraniu się do lżejszych warstw temperatury około 30 stopni bywają męczące na motocyklu.
Nawigacja AIO-6 LTE – nawet w trudnych warunkach działała perfekcyjnie. Wysokie temperatury nie robią na nawigacji żadnego wrażenia, a mocne słońce morza śródziemnego nie pogorszyło widoczności dzięki jasności 2000 nitów.
Co ważne: dzięki aplikacji CHIGEE GO logowaliśmy całą trasę, prędkości, postoje.
Jak z łącznością?
- Do nawigacji używaliśmy głównie aplikacji OsmAnd z pobranymi mapami offline.(i Yanosika w tle, na terenie Polski)
- Zasięg LTE w jednostce AIO-6 pozostawał świetny i płynnie przełączał się między odbiornikami, karta SIM dołączana do AIO-6 LTE działa na terenie prawie całej europy.
- Korzystamy z iPhone'ów więc nawigowaliśmy z Apple CarPlay które na tym wyjeździe sprawdziło się fantastycznie, połączenie było bardzo stabilne.
- Korzystamy z interkomów Cardo Packtalk Edge dzięki którym mogliśmy się komunikować. Gdy nie rozmawialiśmy używaliśmy ich do muzyki, sterowanej z ekranu AIO-6/AIO-5.
Honda CB500X + AIO-5 Lite – nadal niezawodne
AIO-5 nadal spisuje się świetnie. Na naszej Hondzie CB500X jest zamontowane już ponad półtora roku i działa identycznie jak pierwszego dnia. Zamontowany na poprzeczce ADV daje świetną widoczność a pilot CG Pro pozwala na wygodne sterowanie nawigacją i muzyką bez odrywania rąk od kierownicy.
AIO-6 LTE z bazą BMW i Wideorejestratorem
AIO-6 to klasa sama w sobie, zamontowany na BMW R1250GS w oryginalną bazę BMW pozwolił na sterowanie za pomocą oryginalnego pokrętła WonderWheel i odczyt danych o motocyklu. 6 calowy ekran o jasności 2000 nitów oznaczał świetną widoczność przez każdy z 4 tysięcy kilometrów.
ProTip: Szkło ochronne do AIO-6 oprócz tego, że chroni przed zarysowaniami, to ma funkcję antyrefleksyjną – lekko matowa powłoka jeszcze bardziej polepsza widoczność bez utraty ostrości i kolorów.
Planujesz trasę przez Europę?
My zrobiliśmy 4400 kilometrów w 8 dni. Trochę asfaltu, trochę gór, trochę morza. Z dobrym sprzętem wszystko jest prostsze – i przyjemniejsze.
Zobacz AIO-6 LTE i podróżuj bez obaw →
Masz podobną wyprawę za sobą? Oznacz nas na Instagramie @chigeepl i wrzuć hasztag #chigeepl. Najlepsze relacje pokazujemy dalej!
Zostaw komentarz