Montaż AIO-6 do BMW – wszystko, co musisz wiedzieć

Wstęp

W lato 2024 zaprezentowaliśmy innowacyjne rozwiązanie – AIO-5 Play dla BMW. Niezrównany poziom integracji i prostota działania sprawiły, że nowy produkt CHIGEE szybko podbił serca właścicieli motocykli BMW. 

Dzisiaj dostępny jest już następny flagowy model CHIGEE – AIO-6, które tak jak swój poprzednik oferuję możliwość wpięcia w oryginalny uchwyt BMW, odczytywania danych z silnika motocykla i sterowanie za pomocą oryginalnego pokrętła BMW WonderWheel.

AIO-6 jest systemem bardziej zaawansowanym, wśród wielu nowych możliwości pojawia się między innymi opcja montażu kamer. Niesie to za sobą zmiany w sposobach instalacji. W tym blogu dowiesz się jak podłączyć AIO-6 do BMW w zależności od konfiguracji

Wymagania do montażu AIO-6

Montaż AIO-6 w z bazą BMW do AIO-6 wymaga spełnienia dwóch warunków:

1. Motocykl musi posiadać oryginalną bazę na nawigację BMW Nav Prep kompatybilną z 5 lub 6 generacją nawigacji.

Jeżeli twój motocykl nie posiada takiej bazy, nadal możesz uzyskać funkcjonalność BMW za pomocą adaptera CGRC Lin. W takim przypadku sposób montażu jest dowolny.

2. Komputer motocykla musi posiadać pakiet oprogramowania "Przygotowanie urządzenia nawigacyjnego" (SA 272)

Jeżeli Twój motocykl miał wybrany uchwyt na Nawigację w oryginalnej konfiguracji to prawdopodobnie posiada już ten pakiet.

Jeżeli uchwyt na nawigację był zainstalowany później, w serwisie innym niż ASO BMW, prawdopodobnie musisz zainstalować dodatkowy pakiet. Skonsultuj się z serwisem BMW aby potwierdzić możliwość instalacji.

Najprostszym sposobem na sprawdzenie kompatybilności jest Tabela Kompatybilności AIO-6.

Montaż Modułu BMW do korpusu AIO-6

Po rozpakowaniu AIO-6 zauważysz, że Baza BMW i jednostka główna to osobne elementy. Moduł BMW należy przykręcić do jednostki głównej AIO-6 zgodnie z dołączoną instrukcją.

Specyfika montażu AIO-6 do BMW

Dostępne są trzy główne opcje, które znacząco różnią się pod kątem montażu:

  1. AIO-6 WiFi z bazą BMW 
  2. AIO-6 LTE z bazą BMW
  3. AIO-6 z bazą BMW i kamerami (taki sam montaż dla LTE i WiFi (MAX))

AIO-6 WiFi z bazą BMW 

Jeżeli zdecydowałeś się na AIO-6 w podstawowej wersji, montaż jest banalnie prosty, wystarczy zamontować AIO-6 w uchwycie na nawigację. Nie są wymagane żadne przewody.

AIO-6 LTE z bazą BMW

AIO-6 LTE posiada wiele przydatnych funkcji, które działają przy wyłączonym motocyklu. W tym celu wyposażone jest w tryb ultra-niskiego poboru prądu.

Niestety oryginalna baza na nawigację BMW całkowicie odcina zasilanie po wyłączeniu motocykla. Jeżeli nie poprowadzisz dodatkowego przewodu do akumulatora, który umożliwi niski pobór prądu przy wyłączonym motocyklu, następujące funkcję będą niedostępne:

  • Zdalne powiadomienia o niskim napięciu akumulatora
  • Zdalne powiadomienia Alarmu
  • Podgląd lokalizacji, ciśnienia opon i napięcia akumulatora
  • Zdalne powiadomienia o przekroczeniu prędkości (opcjonalne)
  • Zdalne alarmy geofence (opcjonalne)

Przewód jest podłączany bezpośrednio do bazy BMW, należy uchylić uszczelkę i przykręcić przewód za pomocą dwóch śrubek. (więcej szczegółów w instrukcji obsługi.)

Przewód pozwala na szybkie wypinanie w stylu plug & play. Jak możesz zauważyć kilka centymetrów nad bazą jest wtyczka szybkozłączna. Pamiętaj aby po odłączeniu zabezpieczyć wtyczkę wbudowaną zaślepką.

Następnie należy poprowadzić przewody do akumulatora i podłączyć żółty przewód ACC.

AIO-6 z bazą BMW i kamerami

Połączenie AIO-6 + Wideorejestrator to potężny duet wypakowany przydatnymi funkcjami, montaż wymaga podłączenia zarówno kamer jak i przewodów zasilania do akumulatora, jak na schemacie poniżej:

 

BMW K1600, 1200RT(2014-2017), 1250RT(2020)

Właściciele tych luksusowych touringów mogą zastanawiać się, jak wygląda sytuacja w przypadku ich motocykli z zabudowanym miejscem na nawigacje. Te motocykle mają obudowę która jest przewidziana dla nawigacji w rozmiarze do 5 cali. AIO-6 jest zbyt duże żeby zmieścić się w zabudowaną przestrzeń w tych motocyklach.

Planujemy stworzyć dedykowane rozwiązanie dla tych maszyn długiego dystansu, ale nie mamy jeszcze szczegółowych informacji.

Dla idealnego dopasowania dla tych modeli zobacz sprawdzone i niezawodne AIO-5 Play dla BMW

BONUS - Jak podłączyć żółty przewód ACC?

Prawidłowe podłączenie żółtego przewodu ACC jest kluczowe dla prawidłowego funkcjonowania systemu. Zastanawiasz się jak to zrobić? Oto kilka porad:

Przygotuj miernik prądu - znacząco ułatwi odnalezienie przewodu który dostaje zasilanie po uruchomieniu stacyjki

Nie podłączaj żółtego przewodu do interfejsu bazy nawigacji (3-pin) - może prowadzić to do zakłóceń w elektro nice motocykla

Sprawdź skrzynkę bezpieczników - jeżeli twój motocykl ją posiada, bardzo łatwo podepniesz tam żółty przewód

Wiązka tylnego światła pozycyjnego - ten przewód idealnie spełnia nasz parametr (włącza się zawsze po uruchomieniu stacyjki), a dodatkowo jest często łatwo dostępny i stanowi oddzielny punkt instalacji, więc ryzyko zakłóceń jest mniejsze.